linóleummetszet, nyomat, sokszorosító, grafika, metszet, olajfesték, vászon, fekete, fehér, fotó, emlékezet, hiány, emlékhely, megújulás
Megjegyzések:
Legyen minden jobb linóleummetszet, 200 × 100 cm (nyomat: 250 × 150 cm), 2025 A Legyen minden jobb című linóleummetszet személyes emlékezethez kötődő terepmunka eredménye, amely a gyermekkori helyek újrafelfedezésén keresztül vizsgálja a múlt megőrzésének, a hiány és a feloldás viszonyait. A mű kiindulópontja egy helyszíni kutatás: a kemping és az erdős terület, ahol egykor édesanyámmal töltöttem nyaraim, később azonban a hajléktalanság tragikus terepévé vált. Az újralátogatás gesztusa nem csupán emlékezés, hanem a hely és az emlékek rétegződéseinek feltérképezése is. A terepmunka során készült fotók digitális montázsa az emlékezés fragmentált szerkezetét követi, ebből alakult ki a végleges linóleummetszet kompozíciója. A borostyánnal benőtt fa vertikális tengelyként a transzcendencia irányába nyit, miközben a gyermeki nézőpont és a felnőttkori reflexió összeér benne. A gödör, a gyökér, a kidőlt fa vagy a turistajelzés motívumai egyszerre utalnak a konkrét helyre és az életút megtorpanásaira, a visszaesés és az újrakezdés ciklikus természetére. A „Legyen minden jobb” feliratú, megfakult matrica a hit és a valóság közötti feszültség metaforája, amely az anyai örökség és a remény törékeny egyensúlyát hordozza. Az erdő, mint színtér az otthon és az otthontalanság határán helyezkedik el, az emlékezés és identitáskeresés labirintusaként. A linóleummetszet technikája – a rétegek lefejtése és a negatív terek formálása – az emlékezés mechanizmusát idézi: a fizikai megmunkálás a múlt feldolgozásának aktusává válik, ahol a hiányból épül fel a kép teljessége.
Legyen minden jobb!
Makleit FanniÉv: 2025
Méretek: 250 x 150 cm
Technika: linóleumnyomat, olajalapú festékkel vászonra
Ár: n.a.